Сертифікаційна програма «Бізнес-аналітика» від провідних спеціалістів у сфері маркетингових досліджень.02 Червня 2014р.З 12 по 25 квітня 2014 року факультетом управління персоналом та маркетингу КНЕУ була реалізована навчальна сертифікаційна програма «Бізнес-аналітика. Програма мала на меті підготувати студентів як майбутніх фахівців до роботи в компанії, ознайомити їх з вимогами до фахівців на ринку, з робочими ситуаціями, зі спеціалізованою лексикою і термінологією. Сертифікаційна програма «Бізнес-аналітика» стала першим кроком на етапі трансформації студентів КНЕУ у сучасних маркетологів-аналітиків, бренд- чи продукт-менеджерів та керівників власного бізнесу. Серед бізнес-практиків, які прийняли участь у програмі були представлені наступні компанії: Ірина Вікторівна Лилик, к.е.н., доцент, генеральний директор УАМ. Вона представила доклад на тему «Головні норми та мораль маркетингових досліджень. ESOMAR». В докладі, було розкрито всю складність процесу введення стандартів ESOMAR на ринок маркетингових досліджень в Україні та обґрунтовано важливість роботи українських операторів ринку відповідно до міжнародних стандартів. Ірина Чудовська, д.с.н., бізнес-тренер, відвідала програму із майстернею для майбутніх практиків: «Якісні методи дослідження в маркетингових дослідженнях: про що варто знати і з чого починати?». Майстер-клас складався із двох частин – інтерактивної лекції та практикуму, де студенти власноруч опановували проекційні методики якісних досліджень. Співробітники компанії GFK Ukraine представили увазі студентів панельні дослідження. Пані Наталія Пукіш, менеджер по роботі із клієнтами GFK Ukraine, докладно розповіла про споживчу панель домогосподарств. В свою чергу, Андрій Свірський, керівник відділу Retail&Technology GFK Ukraine, розповів про панель електротоварів та перевірив знання студентів за допомогою аналітичного завдання на основі реальних панельних даних. Результати були презентовані в офісі GFK Ukraine, наприкінці сертифікаційної програми, куди студентів з метою екскурсії гостинно запросили Андрій Свірський та пані Наталія Пукіш. З широкою програмою виступив на програмі Станіслав Чиглінцев, директор агентства маркетингових досліджень МАСМІ Україна. Під простою назвою майстер-класу «Що таке маркетингові дослідження?», Станіслав Чиглінцев розкрив студентам такі складні та важливі питання як: чому дослідження припускає перевірку теоретичної маркетингової моделі, чому дослідження потрібні бізнесу, яке практичне застосування науки в бізнесі, та багато інших. В ході зустрічей, студенти змогли отримати системне розуміння взаємозв’язку «дослідження&бізнес&наука» та ознайомилися з унікальним баченням Станіслава Чиглінцева, що ж власне є маркетингові дослідження. Представники компанії TNS Ukraine Анна Шахдінарян, менеджер проектів по розвитку он-лайн досліджень TNS Ukraine, та Антон Пігіда, менеджер з технічного обслуговування, відкрили цикл лекцій про аналітику в Інтернет. Пані Анна Шахдінарян та Антон Пігіда представили студентам доклад на тему «Дослідження реклами в Інтернет», наприкінці якого студенти отримали практичний кейс та змогли самостійно опанувати певні методи вимірювання он-лайн простору. Іван Дубинський, директор Factum Group Ukraine, та Ольга Сторчак, менеджер проектів Opinion / Factum Group Ukraine, розповіли про «Дослідження медіа-Інтернет» та «Дослідження в Інтернет – кращі практики та інновації» на прикладах кейсів компанії InMind. Студенти ознайомились із технологією AdvertTrack та access-панеллю Opinion, що стане їм у майбутньому в пригоді на посаді медіа-експертів. Тимофій Замурій, директор iVOX Ukraine, склав остаточну картину з досліджень у мережі Інтернет персональними виступами на тему: «Дизайн (структура) вибірки маркетингового опитування» та «Забезпечення автентичності (правдивості) результатів маркетингового он-лайн-опитування». Обидва доклади були доповнені практичними воркшопами, коли студенти змогли проаналізувати вже реалізовані кейси та запропонувати власне рішення. Яскравий виступ Вікторії Куракіной, заступника директора КА Слідопит, та Катерини Пустотиної, дослідника-аналітика КА Слідопит, надихнув студентів на дослідницько-консалтингові проекти. Пані Вікторія та пані Катерина представили вже реалізовані проекти КА Слідопит у напрямку якісних досліджень, розповіли про структуру, особливості та проблеми реалізації проектів на різних ринках. Наприкінці, студенти отримали кейсове завдання, де у міні-групах мали можливість самостійно спроектувати дослідницький проект, та порівняти його із реальною практикою в компанії. Методика дослідницьких проектів по оцінці рівня задоволеності була представлена IRS Group у особі Івана Любарського, директора IRS Group, та Анжеліки Вінніченко, менеджера дослідницьких проектів. Фахівці IRS Group докладно висвітлили всі особливості дослідження рівня споживацької задоволеності на основі методики Шведського інституту та представили розрахунки індексу задоволеності на прикладі ринку мобільного зв’язку України. Дмитро Роденко, директор ММГ, розповів про організацію роботи дослідницького бізнесу на прикладі власної компанії – Міжнародної Маркетингової Групи України. Цікавим моментом було те, що наприкінці виступу Дмитрій сформулював ключові не лише професійні, а й особистісні вимоги для спеціалістів, які цінуються у дослідницькій галузі. Заключний етап сертифікаційної програми був присвячений post-research маркетингових ініціатив. Андрій Шеруда, керівник відділу Eye tracking досліджень компанії IRB, представив технологію Eye tracking безпосередньо в учбовій аудиторії. Студенти самостійно змогли прийняти участь в імпровізованому дослідженні рекламних постерів. Аналітичний модуль технології було розглянуто на прикладі дослідження впливу зовнішньої реклами на увагу водіїв – кейс IRB на замовлення Української Асоціації Маркетингу. Світлана Середа, директор по роботі із клієнтами компанії Millward Brown ARMI-Marketing Ukraine, виступила із заключним докладом на тему «Що таке ефективна реклама - (Link™ -test)». В ході докладу, пані Світлана представила студентам процес тестування рекламних роликів на прикладі відомих українських брендів. В якості заохочення для найактивнішого студента, пані Світлана також розіграла книгу The Meaningful Brand, автором якої є виконавчий віце-президент та головний аналітик Millward Brown Найджел Холіс. Найактивнішим студентом на думку пані Світлани та усіх присутніх став Шосталь Владислав. В ході програми представники бізнесу давали спеціалізовані практичні завдання та оцінювали їх за реальними робочими вимогами, де студенти КНЕУ впевнено підтвердили уміння аналітично мислити та виконувати практичні бізнес-задачі. На підставі оцінок менеджерів та власників українських дослідницьких агенцій, студенти ФУПтМ отримали сертифікати від Української Асоціації Маркетингу. Сертифікат «Бізнес-аналітика» отримали: Богдан Аліна Борисівна Результати сертифікатної програми говорять самі за себе: • Студенти отримали унікальний практичний досвід та мали можливість познайомитися із практиками бізнесу; к.е.н. Ольга Окунева |