Факультет маркетингу

Продовження міжнародної співпраці з Асоціацією національних рекламістів США - за сприяння ГО «Українська асоціація маркетингу»12 Вересня 2023р.

У 2023 році продовжилася розпочата в 2022 році міжнародна співпраця, в межах якої за сприяння ГО «Українська асоціація маркетингу» (УАМ) студенти ОПП "Маркетинг" КНЕУ ім. В. Гетьмана отримали змогу пройти онлайн-курс Сертифікованого студента маркетингу (англ. Certificated ANA Marketing Student - CAMS) від Асоціації національних рекламістів США (Association of National Advertisers - ANA).

Заснована в 1910 році для сприяння співробітництву між регіональними та національними рекламними галузями, виробниками та дилерами, а також рекламодавцями та окремими рекламними агентствами, ANA (спочатку відома як Асоціація національних рекламних менеджерів) є найстарішою та найбільшою маркетинговою асоціацією в США. 
Місія ANA - сприяння розвитку професіоналів з маркетингу, брендів і компаній, а також галузі маркетингових сервісів та людства загалом. Членами ANA є понад 1500 американських і міжнародних компаній, у т.ч. маркетологи-практики, некомерційні організації, рекламні агентства, медіакомпанії та технологічні компанії. Діяльність ANA зосереджена на обслуговуванні, навчанні та захисті інтересів понад 50000 представників галузі, які щорічно інвестують понад 400 млрд дол США в сфери маркетингу і реклами. Як голос галузі, ANA відстоює інтереси рекламної спільноти перед Конгресом, законодавчими органами штатів, федеральними регуляторними органами та судами США. ANA також спрямовує як окремих учасників, так і галузь в цілому на співпрацю в якості спільноти та використовувати їх лідерство для розвитку власного бізнесу та брендів (https://www.ana.net/about).

Онлайн-курс сертифікованого студента маркетингу ANA (CAMS) – це безкоштовний курс на замовлення, що допомагає здобувачам розвинути навички, необхідні для досягнення успіху в сучасній індустрії, що швидко розвивається. Його програма поєднує маркетингову стратегію бренду з орієнтованими на клієнта методами та тренінгами з цифрових технологій, даних і аналітики, сприяючи тому, що студенти отримають сучасні знання в сфері маркетингу, а також навички для майбутнього кар’єрного зростання. Завдяки CAMS студенти отримають активну підготовку під керівництвом практиків, щоб підвищити свої маркетингові знання на основі передового досвіду в сфері сучасного маркетингу – від інтегрованого маркетингу до розуміння клієнтів, стратегії, виконання та показників успіху. Окремі теми охоплюють такі сфери, як інтегрований маркетинг і планування, клієнтоорієнтованість, побудова і активація бренду, управління маркетинговими агенціями, цифровий маркетинг і комунікаційні стратегії, дані, вимірювання та аналітика та ін. Окремі теми включають маркетинговий процес, починаючи від глибокого розуміння клієнта, побудову бренду і його активацію, оцінювання, а також практичну реалізацію маркетингу в цифрових і аналітичних програмах.

У 2023 році студент 2 курсу ОПП "Маркетинг" другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 075 «Маркетинг» Артем Федчишин блискуче завершив онлайн-курс CAMS і ділиться своїми враженнями.

Артем Федчишин

Відгук про проходження тренінгу Certificated ANA Marketing Student (CAMS)
 
Курс "Marketing Fundamentals" від Американської асоціації рекламістів допоміг мені значно краще зрозуміти засади роботи маркетингу на підприємствах. Завдяки урокам від найкращих маркетологів різних спеціалізацій (Jane Maas, Bruno Gralpois, Perry Drake та ін.), я мав змогу побачити велику роботу, що стоїть за успіхом всесвітньо відомих брендів.
 
Серед багатьох уроків особливо запам'яталися ті, що показують організацію на підприємстві маркетингу загалом. Ментори детально відобразили виклики, що виникають у роботі відділу маркетингу, найчастіші помилки та шляхи їх подолання. Значна увага була приділена особливостям роботи підприємства, що надає маркетингові послуги. Бруно Гральпуа - співзасновник та керівник компанії "Agency Marketing Solutions" -- поділився власним досвідом зі встановлення контакту з клієнтами: нюанси роботи з брифом, питання поставки релевантних цілей, подоланням розбіжностей у поглядах і т.п. В його лекціях також доволі цікаво було почути про речі, які, як правило, використовуються для створення контексту звернення та не несуть комунікаційного навантаження. Автор курсу стверджує, що певна кількість керівників проектів зосереджується саме на другорядних аспектах комунікації та прагне вдосконалювати радше неважливі деталі, аніж чіткість та зрозумілість меседжу. Керівник "AMS" застерігає, що витрачати час на такі дрібниці означає марнувати час та гроші, а зосереджуватися потрібно на головному посилі та єдності комунікації в різних зверненнях. Впевнений, це допоможе мені у майбутньому правильно розподіляти зусилля у своїй роботі.
 
Крім питань організації маркетингу на підприємстві, також велика увага була приділена практичним інструментам та принципам, які використовуються у просуванні. Однією з найбільш резонуючих практик, про яку не часто згадують в інших підручниках, був принцип "pre-empt the truth" - використання загальної істини, яка може відноситися до багатьох гравців ринку, для створення стійкої асоціації саме з вашим брендом. Це дозволяє взяти просту для розуміння людини істину та використовувати її для нагадування про свій бренд. Яскравим прикладом використання цього принципу може бути місто Київ, який має купу стійких асоціацій та навіть слоганів у головах українців "Київ - місто каштанів", "Київ - місто, де все починається". Точно такі ж асоціації могли використати багато міст, які мають достатню кількість каштанів або бодай якесь культурне життя. Натомість через те, що дані асоціації вже використовуються столицею, вони вимушені шукати інші шляхи для закріплення в пам'яті споживачів, часто менш стійкі.
 
Крім цього, під час проходження курсу всі принципи, яким нас навчали, розглядалися на прикладі реальних підприємств. Таким чином, для нас був проведений аналіз найпопулярніших рекламних кампаній як 20, так і 21 століття. Серед них зокрема були такі кампанії як "ти не ти, коли голодний" (Snickers), "Priceless" (Mastercard), та ін. Серед цих прикладів по-особливому виділявся кейс однієї з американських компаній. Після стрімкого падіння продажів, керівництво підприємства вирішило диференціюватися від конкурентів, провело блискучу комунікацію і компанія, що виробляє овочі та фрукти, почала доволі успішно конкурувати зі снеками та фаст-фудом.
 
Незадовго до початку проходження курсу я почав працювати в одній з українських компаній. Завдяки практичному завданню в кінці кожного уроку я мав змогу одразу застосовувати отримані знання на практиці: знайти шляхи розвитку компанії у своїй зоні відповідальності та поставити відповідні цілі за принципом SMART. Хоч це зажди займало чимало часу, я переконаний, що саме ці дії допомогли краще запам'ятати та засвоїти матеріал.
 
Підсумовуючи все вищесказане, можу впевнено сказати, що курс "Marketing Fundamentals" від ANA ідеально поєднує в собі гнучкість проходження, навчання актуальним принципам та, що сьогодні так важливо, допомагає створити передумови для практичного застосування отриманих знань. Я відчуваю, що мої професійні навики виросли в абсолютно різних вимірах - від професійної лексики до усвідомлення принципів побудови потужного бренду. Сподіваюся, що отримані знання допоможуть мені як у особистому професійному розвитку, так і в глобальній задачі розбудови української економіки. Дуже вдячний за нагоду пройти цей курс всім, хто зробив це можливим!